wtorek, 18 stycznia 2011

Ulice wierzących

"Panna Maudie przestała się kołysać, a jej głos był twardy gdy mówiła:
- Za młoda jesteś, żeby to zrozumieć. Czasem Biblia w ręku człowieka jest bardziej niebezpieczna niż butelka whiskey w ręku... w ręku twojego ojca.
Byłam wstrząśnięta.
- Atticus nie pije whiskey - powiedziałam. Nigdy w życiu nie wypił ani kropli... No nie, raz wypił. Mówił mi, że spróbował i mu nie smakowała.
Panna Maudie roześmiała się.
- Nie mówiłam o twoim ojcu - odezwała się po chwili. - Chodziło mi o to, że choćby Atticus Finch się upił, nie byłby tak groźnym mężczyzną jak niektórzy w najlepszych chwilach swego życia. Po prostu niektórzy juz tacy są... tak bardzo martwią się tym, co ich czeka w zaświatach, że nie maja czasu nauczyć się żyć na tym świecie. Wystarczy spojrzeć na ulicę, żeby zobaczyć skutki."

"Zabić Drozda", Harper Lee

"A jeśli kto o swoich, zwłaszcza o domowników nie ma starania, ten zaparł się wiary i jest gorszy od niewierzącego." (1 List do Tymoteusza 5:8, Biblia Warszawska)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz